Simulační model/digitální dvojče představuje virtuální model nebo repliku skutečného fyzického výrobního zařízení, procesu nebo celého výrobního prostředí. Tato technologie umožňuje výrobním firmám simulovat, testovat a optimalizovat různé aspekty výrobního procesu ještě předtím, než jsou fyzicky implementovány.
Simulace provozu
Digitální dvojče funguje tak, že sbírá data z reálného světa pomocí senzorů a dalších zařízení. Tyto informace jsou poté přenášeny a zpracovávány v digitálním prostoru, kde se vytváří virtuální model, který přesně odpovídá skutečnosti. Díky simulačnímu modelu/digitálnímu dvojčeti dokáže firma předvídat chování systémů při interních nebo externích změnách (např. změna výrobního portfolia, rozšíření výrobních prostor, nákup nových technologií, legislativní změny organizace práce, apod.).
Pomocí digitálního dvojčete mohou výrobní firmy získat přesný přehled o chování a výkonnosti svých zařízení, identifikovat slabá místa a hledat způsoby, jak je vylepšit. Virtuální simulace umožňuje testovat různé scénáře a provádět analýzy v reálném čase, což výrazně snižuje riziko chyb a umožňuje efektivnější plánování výroby.
Díky virtuálním modelům mohou vývojové týmy rychle iterovat a experimentovat s novými nápady a designy, což vede k rychlejšímu vývoji produktů a zavedení nových technologií do výrobního procesu.
Díky závěrům ze simulačních studií se daří:
zvýšit produkci,
snížit prostoje (strojů, pracovníků),
snížit počet pracovníků,
snížit rizika nedodržení termínů dokončení zakázek (penále),
zajistit rychlejší náběh nového systému dopravy,
zajistit rychlejší náběh nové nebo inovované výrobní linky,
ověřit zamýšlená organizační a řídicí opatření a eliminovat tak nesprávná rozhodnutí, která by mohla vést k výrazným problémům v podniku.
Dalšími přínosy vytvoření digitálního dvojčete jsou lepší pochopení fungování procesů v podniku, uvědomění si různých souvislostí mezi procesy, což napomáhá manažerským rozhodnutím. Realizace simulační studie může vést k narovnání procesů v podniku a větší konkurenční výhodě při získávání nových dlouhodobých zakázek.
Simulační modely pomohou předvídat, porovnávat a optimalizovat chování konkrétního podniku bez zásahu do reálného systému. Umožňují ověřit si veškerá rozhodnutí ještě před fyzickou realizací a nákladnou investicí (např. výstavba nové výrobní haly a nákup zařízení).
Výstupy mohou být vytvoření pravidel dopravy, organizace práce, úpravy layoutu, nastavení dopravních cest, apod. Na základě digitálního dvojčete si lze odpovědět na otázku: Co se stane, když…?
Společnost CARDAM Solution pod vedením Ondřeje Kurkina se zaměřuje na výzkum a vývoj v oblasti aditivních technologií, pokročilých matematických simulací a výpočtů a digitalizace. Firma disponuje unikátní metodou pro výpočty a simulace.
Kontaktujte mě: kurkin@brain4industry.cz
Nechte si zpracovat úvodní analýzu zdarma a zjistěte, jak je vaše firma na digitalizaci připravena.
Deset minut čtení jednou měsíčně, inspirace k nezaplacení.
Vaše nastavení souborů cookies
Na této webové stránce používáme soubory cookies a podobné technologie (společně též „cookies“). Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
V případě, že chcete naši webovou stránku užívat pouze s nezbytnými technickými cookies, klikněte níže na tlačítko „Pouze nezbytné cookies“.Pokud souhlasíte s použitím všech cookies (technických, analytických i reklamních), klikněte níže na tlačítko „Souhlasím se vším“. Jestliže chcete přijmout, respektive odmítnout, pouze některé cookies dle kategorií, klikněte níže na tlačítko „Podrobné nastavení“. Provedené nastavení cookies můžete kdykoliv změnit.
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek, proto je není možné vypnout. Váš prohlížeč můžete nastavit tak, aby tyto soubory cookies blokoval. Upozorňujeme vás, že v takovém případě některé části webových stránek nebudou fungovat.
Google LLC - 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States
cookiePreferences
Aktivní
Analytické cookies
Tyto soubory cookies nám umožňují analyzovat využívání našich webových stránek, měřit návštěvnost a získávat další informace o provozu webových stránek. Cílem je zlepšovat výkonnost našich webových stránek.