Digitální strategie jako základ růstu a efektivity: případová studie CZ-AUTO Systems

V době rostoucích nároků na flexibilitu, efektivitu a transparentnost výroby se stále více firem potýká s limity zastaralých systémů a nekoordinovaných procesů. Společnost CZ-AUTO Systems, významný dodavatel komponentů pro automobilový průmysl, se rozhodla tuto výzvu uchopit strategicky. Ve spolupráci s konsorciem Brain4Industry vznikl komplexní plán digitální transformace, který firmě otevírá cestu k vyšší efektivitě, lepšímu rozhodování a budoucí automatizaci.

Výchozí situace: nevyužitý potenciál v řízení výroby a toku informací

Firma CZ-AUTO Systems se dlouhodobě potýkala s problémy typickými pro středně velké výrobní podniky:

  • neprovázané informační systémy,
  • papírové řízení procesů,
  • nízká transparentnost v plánování a využití kapacit,
  • zdlouhavé a často neefektivní rozhodování.

Ve výrobě chyběla přehledná vizualizace zakázek, v plánování se operovalo s neaktuálními daty a v oblasti produktového vývoje neexistoval ucelený přístup k řízení technické dokumentace. Výsledkem byly zbytečné prostoje, vyšší náklady a omezená schopnost reagovat na nové požadavky zákazníků.

Strategický přístup Brain4Industry: od mapování procesů k reálné změně

Konsorcium Brain4Industry prostřednictvím odborníků z CARDAM nejprve provedlo detailní mapování procesů napříč celou firmou – od náběhu zakázky přes výrobu, logistiku až po expedici. Výsledkem byl přehledný „digitální obraz“ současného stavu s jasnou identifikací slabých míst i potenciálních přínosů digitalizace.

Následně vznikla digitální strategie na míru, která zahrnovala:

  • koncepci rozvoje IT systémů a infrastruktury,
  • návrh integrace klíčových procesů,
  • definici prioritních oblastí pro změnu (např. řízení výroby, plánování, dokumentace),
  • a doporučení pro výběr ERP systému jako centrálního prvku digitálního řízení.

Zásadním prvkem strategie bylo i zapojení pracovníků CZ-AUTO Systems – klíčoví lidé se aktivně účastnili workshopů, definovali potřeby jednotlivých útvarů a spolupodíleli se na nastavení cílů i kritérií pro výběr ERP systému.

Výběr ERP systému: racionálně, na základě dat

Na základě digitální strategie byla vytvořena sada kritérií pro výběr nového ERP systému – zaměřená nejen na technické parametry, ale také na podporu konkrétních interních procesů a plánovaných změn. Následoval průzkum trhu, srovnání možností a prezentace řešení přímo ve firmě.

Zvolený ERP systém umožní:

  • integrované plánování výroby v reálném čase,
  • efektivnější správu technické dokumentace a revizí,
  • řízení skladu a logistiky na základě dat,
  • přehled o zakázkách, kapacitách a vytíženosti strojů.

Implementace je nyní v plném proudu.

Dopady a další kroky

Digitální strategie přinesla firmě nejen jasný plán rozvoje, ale také důvěru v to, že změna je realizovatelná a že se opírá o data, ne o domněnky. Klíčové přínosy:

  • zvýšení efektivity plánování a výroby,
  • zlepšení přehledu a rozhodovací schopnosti,
  • nižší chybovost a vyšší kvalita výstupů,
  • připravenost na automatizaci a digital twin přístup.

Do budoucna CZ-AUTO Systems plánuje navázat dalšími kroky dle digitální roadmapy, včetně zavádění senzoriky, pokročilého monitoringu a dalších nástrojů průmyslu 4.0.

Líbí se vám tahle případová studie? V Marketplace jich najdete víc – včetně kontaktů a praktických inspirací z reálných projektů.

Zpracovala: Michaela Winklerová, Marketing & PR EDIH Brain4Industry

Autor případové studie

Antonín Miller

Antonín Miller

Project Manager Industry 4.0

Zobrazit profil

ZAJÍMAVOSTI ROVNOU DO VAŠÍ
EMAILOVÉ SCHRÁNKY?

Deset minut čtení jednou měsíčně, inspirace k nezaplacení.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.